پمپ باد در صنایع مختلف مورد استفاده قرار میگیرد . انتخاب پمپ باد مناسب برای کسب و کار شما بسیار مهم است که پروسه خرید پمپ باد را سخت می کند. هر چه شما به پمپ باد قوی تری نیاز داشته باشید زمان بیشتری باید صرف کنید تا پمپ باد مناسب را انتخاب کنید.
فاکتور های بسیار مهمی در انتخاب کمپرسور هوا مناسب اهمیت دارند اما مهمترین فاکتور های کیفیت و قابلیت اعتماد شرکت تولید کننده است. مدیران کسب و کار ها دوست ندارند که ماشین آلاتشان خراب شود و خط تولید از کار بیفتد و بسیادی از آنها توان هزینه مجدد را برای دستگاه ندارند. پس باید سعی کنند بهترین وسیل را با بهترین قیمت و کیفیت خریداری کنند  در اینجا فاکتور قابلیت اعتماد برند سازنده مطرح می شود .
در هنگام خرید پمپ باد  فاکتور های زیر را در نظز بگیرید:
قابلیت اعتماد تولید کننده کمپرسور هوا:
تاریخچه شرکتی که میخواهید کمپرسور هوا را خریداری کنید بررسی کنید که آیا مشتریانی که از آنها خریداری کردند راضی هستند یا نه. برای مثال به مشتریان گروه صنعتی اسپادان ثابت شده است که پمپ باد اسپادان دوام بالایی دارد و تا ۱ سال گارانتی تعویض دارد .
سیستم‌های خنک‌ کننده کمپرسور هوا
برای یک کمپرسورباد سیستم خنک کننده بسیار مهم است. برای کنترل درجه‌حرارت کار محیط، سیستم خنک‌کننده هوا باید همیشه به درستی کار کند. اگر محیط کار گرم است بهتر است از پمپ باد یا سیستم خنک کننده مخصوص که بر روی آن پیاده سازی شده است یا جداگانه است استفاده کنید. اکثر شرکت ها سیستم خنک کننده مناسب محصولاتشان را دارند.
کار با کمپرسور هوا
کار کردن با پمپ باد باید آسان باشد و نگهداری آن نیز باید راحت باشد.
لوله‌کشی هوای مناسب کمپرسورهوا:
کمپرسور هوایی انتخاب کنید که لوله‌کشی محکم با اتصالات انعطاف‌پذیر داشته باشد و اطمینان حاصل کنید که هیچ گونه نشتی در لوله کشی نداشته باشد. نشتی در اتصالات قدرت و کارایی کمپرسور هوا را پایین می آورد
موتور کمپرسور هوا :
قدرت موتور دستگاه ها را مهمترین فاکتور هاست .لازم به ذکر است قدرت اسب‌بخار ثبت‌شده رد فاکتور را با قدرت واقعی موتور مقایسه کنید. مشخصات موتور در فاکتور بررسی کنید زیرا فاکتور ها قابل‌اعتماد نیست.
برای بررسی بیشتر و آشنایی با نگهداری  کمپرسور باد  اینجا کلیک کنید.